Žádost o přiznání statusu integračního sociálního podniku
Informace o formuláři
Jedná se žádost o přiznání statusu integračního sociálního podniku, jejíž formulář je stanoven vyhláškou č. 472/2024 Sb., o stanovení formulářů žádosti o přiznání statusu integračního sociálního podniku a žádosti o schválení změny projektu činnosti.
Zmocnění k vydání výše uvedené vyhlášky je upraveno v § 5 odst. 1 a § 9 odst. 2 zákona č. 468/2024 Sb., o integračním sociálním podniku (dále jen „zákon“). Zákon ukládá žadatelům o přiznání statusu integračního sociálního podniku (dále jen „status“) povinnost podat žádost na formuláři, který bude stanoven citovanou vyhláškou. O přiznání statusu rozhoduje Ministerstvo práce a sociálních věcí.
Při rozhodování o přiznání statusu bude posuzován mimo jiné projekt činnosti, jenž je povinnou součástí žádosti. Splnění podmínek pro přiznání statusu podle § 4 zákona dokládá žadatel doklady, jejich výčet je v žádosti uveden v části F. Informace pro žadatele. Nejedná se o povinnou součást žádosti, nicméně v případě jejich nedoložení bude jejich předložení požadováno v průběhu řízení o přiznání statusu.
Elektronické podání formuláře (včetně příloh) je možné
- prostřednictvím informačního systému datových schránek (ID datové schránky MPSV: sc9aavg) nebo
- zasláním e-mailové zprávy podepsané uznávaným elektronickým podpisem na adresu elektronické pošty MPSV (posta@mpsv.cz).
Doručení vytištěného formuláře (včetně příloh) je možné
- prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu MPSV, Na Poříčním právu 1/376, 128 01 Praha 2 nebo
- osobním podáním na podatelně MPSV na výše uvedené adrese.
Informace k registru integračních sociálních podniků
Jedná se o registr vedený ministerstvem práce a sociálních věcí. Zmocnění k jeho vedení je uvedeno v ustanovení § 13 zákona.
Zákon dále v ustanovení § 14 upravuje podmínku zápisu integračního sociálního podniku do registru ministerstvem nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne nabytí právní moci rozhodnutí o přiznání statusu integračního sociálního podniku.
Obsah registru je stanoven v ustanovení § 15 zákona. Registr se dělí na veřejně přístupnou a neveřejnou část, přičemž údaje obsažené ve veřejně přístupné části ministerstvo uveřejňuje na svých internetových stránkách.
Ustanovení § 16 zákona stanovuje provedení výmazu údajů z veřejné části registru ministerstvem bezodkladně, nejpozději do 5 pracovních dnů ode dne nabytí právní moci rozhodnutí o zrušení statusu nebo ode dne, v němž se dozví o zániku tohoto statusu.
Registr aktuálně neobsahuje žádný záznam.
Formuláře PDF můžete vytisknout a vyplnit perem nebo strojem, formuláře DOC a XLS můžete vyplnit na počítači a vytisknout.