Informace zaměstnavatele o nástupu nebo ukončení zaměstnání cizího státního příslušníka, který nepotřebuje pracovní oprávnění
1. Životní událost
Jsem zaměstnavatel a zaměstnávám cizince.2. Způsoby podání
UPOZORNĚNÍ:
V rámci zlepšování služeb a modernizace úřadu bylo přistoupeno k plné digitalizaci infomační povinnosti/sdělení. Nový systém je pro zaměstnavatele k dispozici již nyní na stránce Digitalizace informačních karet (mpsv.cz).
Od 1. července 2024 bude zasílání těchto informací možné výhradně jedním z těchto tří digitálních kanálů:
- Vyplněním formuláře na webu ÚP ČR
- Zasláním XML souboru do datové schránky Úřadu práce ČR
- Přímou integrací Vašeho informačního systému s rozhraním MPSV ČR.
Do 30. června 2024 budou fungovat souběžně jak stávající, tak nový systém.
Po tomto datu již nebude možné možno používat stávající On-line formulář nebo formulář pro tisk (viz. vpravo na této stránce).
3. Obecné informace
Zaměstnavatel je povinen nejpozději v den nástupu cizích státních příslušníků, kteří nastoupili do zaměstnání nebo k výkonu práce na území ČR, písemně informovat o této skutečnosti ÚP příslušný podle místa výkonu práce.
Při ukončení zaměstnání je zaměstnavatel tuto skutečnost oznámit příslušnému ÚP nejpozději do 10 kalendářních dnů od skončení zaměstnání nebo vyslání.
Formuláře
- Informace o nástupu občana EU/EHP a Švýcarska nebo jeho rodinného příslušníka, nebo cizince, který nepotřebuje pracovní oprávnění do zaměstnání
- Informace o ukončení/změně ukončení zaměstnání občana EU/EHP a Švýcarska nebo jeho rodinného příslušníka, nebo cizince, který nepotřebuje pracovní oprávnění