Právní základ pobytu, práva
Držitelé zaměstnanecké karty
Zaměstnanecká karta vydaná ČR je povolení k dlouhodobému pobytu za účelem výkonu zaměstnání na území ČR. Se zaměstnaneckou kartou můžete:
- pobývat na území ČR a
- pracovat na pracovním místě, na které byla zaměstnanecká karta vydána.
Zaměstnanecká karta tedy spojuje oprávnění k pobytu i oprávnění k zaměstnání.
Detailní informaci o pobytu najdete na portálu MV ČR Zaměstnanecká karta
Co bych si měl pohlídat?
Zaměstnanecká karta se vydává na dobu, na kterou byla uzavřená pracovní smlouva nebo dohoda o pracovní činnosti, nejdéle však na dobu 2 let. Po skončení platnosti vaší zaměstnanecké karty, pokud si ji neprodloužíte, končí i váš zaměstnanecký poměr. Jak a kdy si zaměstnaneckou kartu prodloužit se dočtete na webu MV Zaměstnanecká karta.
V průběhu platnosti zaměstnanecké karty můžete změnit pracovní pozici, zaměstnavatele, anebo můžete být zaměstnáni na další pracovní pozici nebo u dalšího zaměstnavatele. Jak v takovém případě postupovat se dozvíte na webu MV Zaměstnanecká karta - změna zaměstnání.
Jak mám postupovat při změně Zaměstnání?
Hledat vhodné zaměstnání můžete především v centrální evidenci volných pracovních míst obsaditelných držiteli zaměstnanecké karty (Hledání volných pracovních míst). Hledat můžete také přímo u zaměstnavatelů. Ti však, pokud vás chtějí zaměstnat, musí místo pro vás nahlásit do centrální evidence volných pracovních míst obsaditelných držiteli zaměstnanecké karty.
Změnu zaměstnání (ale i pracovního zařazení, anebo práci na další pracovní pozici nebo u dalšího zaměstnavatele) je třeba oznámit MV. Jak v takovém případě postupovat se dozvíte na webu MV Zaměstnanecká karta - změna zaměstnání.
Držitel zaměstnanecké karty má rovněž povinnost nahlásit MV ukončení pracovního poměru.
Poslední aktualizace: 4. 12. 2024